„Lokalizace je nová globalizace,“ říkají Milan a Jakub Málkovi, zakladatelé portálu Kooperace.cz a Factoree.online, o proměnách fungování trhu a zejména výrobních dodavatelsko-odběratelských řetězců. Firmy jsou na hraně svých kapacit a hledají, jak se zbavit práce, která pro ně není důležitá. „Oni se mají soustředit na strategický věci, ale nejvíc času jim zaberou přesně ty věci, které pořádně neví, kde nakoupit,“ říká Milan Málek o tom, proč se firmy i v tak konzervativním oboru, jakým je strojírenství, pomalu učí vyřizovat svoje poptávky v online prostoru. Svoje dělá i generační obměna, dodávají oba bratři, kdy se do vedení výrobních společností dostávají lidé, kteří jsou zvyklí komunikovat jenom online a „nechtějí komunikovat přímým telefonátem“ nebo „nedej bože někam jet a podávat si s někým ruku.“ Firmy hledají cestu, jak dělat všechno co nejefektivněji, nejjednodušeji a co nejvíce automaticky a „my u toho chceme být,“ říkají Jakub a Milan Málkovi jedním dechem v pokračování Inovacastu s Alešem Vlkem.
Inovacast můžete sledovat na YouTube nebo odebírat v podcastových apikacích Spotify, Apple Podcast, Google Podcasts nebo na webu Národního centra Průmyslu 4.0.
https://youtu.be/TBlZByaTrG4